home
SHOR Top Grafik SHOR Top Grafik



S.H.O.R - Stævne Information



Smukstævne

SMUKSTÆVNE 2025


SMUK stævne med SMUK Cup og AB Rideudstyr Cup (D/E)
Den 31.Maj til 1.Juni.

Vores tradition fortsætter igen med et anderledes stævne i den fri natur, på Smukfest camping arealer kaldet, Kærligheden ned mod Skanderborg Sø. Med Spring på D Niveau for alle samt E klasser for indbudte klubber.



Tilmelding Drf-go

Tilmelding på Drf-Go.

Der er åbnet for tilmelding på Drf-Go

Tilmelding og info Drf-Go


Sponsore

En stor tak til vores trofaste Sponsore. Husk at give dem et like.

Damgård Ejendomme
Ditur



Sponsor Liste



Info

Velkommen til SMUK stævne med AB Rideudstyr Cup og SMUK Cup hos Skanderborg, Hylke og Omegns Rideklub

Kom og spring på den smukke græsbane ned mod Skanderborg Sø. Stævnet afholdes på "Kærligheden" mark 1, Horsensvej mellem 25 og 27, 8660 Skanderborg

D-stævne med E-klasser. E-klasserne er åben for indbudte klubber og d-klasserne er åbne for alle klubber.

I alle klasser har vi rosetter og ærespræmier fra vores fantastiske sponsorer. Se mere på begivenheden på facebook i tiden op til stævnet.


PYNT DIN HEST

Vi vil gerne gøre vores smukstævne på Kærligheden den 31.5 og 1.6 endnu mere smuk. Derfor har vi besluttet at vi udlover en præmie til den flotteste/mest pyntede equipage i alle B0 klasserne. Så skynd dig ind og melde til og vær med til at gøre smukstævne rigtigt smukt.




SMUK CUP 2025

Der kåres top 3 for pony og top 3 for hest uanset antallet af deltagere.

Der er følgende præmier til Cup-vinderne:

Til nr. 1: Æresbånd, medalje og stor Cup rosette

Til nr. 2 og 3 er der mindre cup rosette og medaljer

En rytter må gerne deltage på flere ponyer/heste

Alle klasser til alle stævner afvikles som normalt og tæller samtidig med i cuppen. Man tildeles point efter følgende system:

1. plads – 10 point
2. plads – 8 point
3. plads – 6 point
4. plads – 4 point
Øvrig placering – 2 point
Deltager, uden placering – 1 point

Fejlfri B0 runde – 3 point

Ved ligestilling af point ved cuppens afslutning er det resultatet fra finaledagen, som tæller. Ved fortsat ligestilling gælder det:

Den ekvipage med færrest fejl i sidst startede klasse på finaledagen vinder placeringen. Er de alle fejlfrie, er det ekvipagen med størst tidsforskel ned til næste rytter, som vinder placeringen.

Der er almindelig præmieoverrækkelse og placerings rosetter i alle B7 klasser begge dage.

I B0 klasserne må man starte to gange. Husk at skriv i bemærknings-feltet hvilken højde du ønsker at ride.

I intervalklasserne må man starte to gange, men det skal være forskellige højder. Husk at skriv i bemærknings-feltet hvilken højde du ønsker at ride.

Øvrige udelukkelseskriterier for cuppen:

Vi følger OUT-reglerne


AB Rideudstyr Cup

Til stævnet afvikles klasser som AB Rideudstyr Cup, der løber frem til 30. september 2025. Klasserne tæller dermed i en samlet konkurrence om en samlet pulje på udstyr for 17.500kr. I klasserne gives æresdækken til vinderen og rabatkuponer til de tre bedst placerede.

Cafeteria teltet er åbent med mad og drikkevarer under hele stævnet.











Stævne Information





Sted




Stævnet afholdes på Kærligheden, 8660 Skanderborg.







Ridebanen



Der rides på Naturlig græsareal i de smukkeste omgivelser ned mod Skanderborg Sø.

Stævnet er åbent for alle klubber, i alle klasser. Klubmesterskabet er dog kun gældende for medlemmer af SHOR.






Overnatning og Opstaldning.





Vi har ikke nogen aftaler om opstaldning pt.






Præmier




I alle klasser har vi rosetter og ærespræmier fra vores fantastiske sponsorer i det omfang dette er muligt






Klubmesterskab



Derudover er der klubmesterskab for medlemmer af SHOR. Se retningslinjer via link her under.

Info Klubmesterskab



Fælleskab og Medhjælpere



Kom og vær med til at opstille og afholde det hyggelige stævne. Vi har det altid fantastisk sammen på pladsen.

Du behøver ikke være medlem eller rytter for at komme og hjælpe til med at skabe rammerne om denne tradition. Se medhjælper listen for hvilke opgaver du kan hjælpe til med.

Se medhjælper listen og tilmeld dig her.

Medhjælperlisten













Resultater




Du finder Startlister og Resultater på Equipe.

FIND DEN HER.

Startliste - Equipe














Kontakt Info




Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Vi gør dog opmærksom på at kontakt op til stævnet altid skal ske på email.

staevne@hyor.dk

Under selve stævnet er det dog også muligt at kontakte vores stævneformand Karina på telefon. 91 56 49 16





Ophold på pladsen





Husk at stævnepersonalet er frivillige så behandl dem pænt. Har du spørgsmål kan du ikke forvente at det er al personale der kan svare på dine spørgsmål under stævnet derfor er det bedst at du henvender dig til sekretariatet som kan hjælpe dig med dine spørgsmål.

Al ophold og færdsel på stævnepladsen foregår på eget ansvar. Ride klubben påtager sig intet ansvar for uheld, skader eller tyveri i forbindelse med stævnet eller ud- og hjemrejse, hverken for heste, personer eller genstande.

Alle ryttere der færdes til hest SKAL bære godkendt sikkerhedsudstyr, også under præmieoverrækkelse.




Returnering af Start gebyr




OBS: Har i penge til gode fra aflyst stævne, skal i sender konto oplysninger Reg. og Konto nr til stævneudvalget staevne@hyor.dk og oplyse hvem rytter og hest er


Der kan gå lidt tid efter den planlagt stævne dato, da vi samler oplysninger fra alle deltager, inden vi returner indskuddene på en gang.

Vi håber på forståelse og tålmodighed i denne tid.

Vi glæder os til at se dig til vores stævne..





Tilmelding



Når du tilmelder dig til et stævne, skal DRF GO anvendes

Tilmelding på DRF-Go Her

Spørgsmål sendes til staevne@hyor.dk


Ved rettidig framelding gælder reglerne fra DRF hvis ikke andet er skrevet i bemærkninger. Dette sker ved at sende mail til staevne@hyor.dk


Efteranmeldelse foregår også på Drf-go dog skal der først sendes mail til staevne@hyor.dk for at være sikker på at der er flere pladser. Det er ikke en selvfølge at fordi der er åbent for efteranmeldelser på go at der rent faktisk er plads.






Rytterlicens




S.H.O.R er Organiseret under Dansk Rideforund.

Vi afholder i løbet af året et Spring og et Dressur stævne på D-Niveau. Disse stævner er organiseret under DRF og følger deres regler.


Rytterlicens



Alle kan få rytterlicens, ingen krav til kurser eller ryttermærker. Rytterlicens giver rytteren et personlig licensnummer, således at resultaterne fra stævnerne kan registreres.

Du skal oprette en profil på DRF Go, for at kunne tilmelde dig til stævner samt købe rytter licens.

DRF-GO

For at deltage i stævnerne, skal du enten være medlem af S.H.O.R eller en af de mange andre rideklubber under DRF (Dansk Rideforbund), du kan søge info om drf klubber her.

Klub Oversigt Drf

Din hest skal desuden havde et Hestepas, som du skal medbringe til stævnet.

Ønsker du at deltage i C-Stævner eller højere skal din hest være Konkurrencehesteregistreret Du kan søge info om hesten via navn eller Id nummer her.

Søg Heste hos Drf

Har du spørgsmål er du naturligvis altid velkommen til at kontakte stævne udvalget på staevne@hyor.dk

















Der tages forbehold for trykfejl og uopdateret info


× klublogo
Følg os på facebook

Oversigt over grupper og sider

Vi i rideklubben ønsker at samle fællesskabet omkring heste og ridesport i Skanderborg, Hylke og omegn. For at koordinere vores mange aktiviteter har vi en stor facebook side og nogle forskellige grupper der er gode til debat og deling af oplysninger mellem os. Herunder finder du links til de forskellige steder på facebook, både dem der har direkte forbindelse med klubben og andre relateret.





Klubbens Facebook sider og grupper

S.H.O.R
(Officielle Facebook side med Nyheder)


SHOR Medhjælper Team
(Fælleskabet og info for alle medhjælpere)

Spring Undervisning
(Koordinering af Dressur Undervisning)




Instagram
Følg os på instagram @rideklubben.shor



OBS: Syntes du der mangler noget i listen, så send forslag til Henrik på email pr@hyor.dk




Denne hjemmeside bruger ikke cookies og hverken indsamler eller videre giver oplysninger om dit besøg. Derfor slipper du også for træls cookie popup.
pr@hyor.dk